Men för i ”¤=”%/)”)=%?!”%?!!!!

… det var månader sedan jag sov en hel natt. Varenda jävla natt, ursäkta språket, väcks jag av djur som vill nått. Förut var det katten som propsade på att gå ut men vi har hittills vägrat att ha fönstret öppet så då har hon protesterat högljutt och länge. Och sen hunden. Minsta rörelse katten gör så är hon uppe. Hon piper och vill också ut. Nej, hon får inte. Sen kan hon vakna och gå till dörren och vara kissnödig… man öppnar och låter henne kissa.

Det spelar förvisso inte någon roll om jag går och öppnar åt hunden eller inte…. jag har fortfarande vaknat! Jag får min sömn störd fem gånger varje natt ungefär. Det spelar inte heller någon roll om det är sambon som till slut släpper ut hunden… jag har fortfarande vaknat.

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill ha dörren stängd till sovrummet men då blir katten less och skrapar och jamar på dörren oavsett vilken sida hon är på.

Idag är jag så förbannad att jag inte vet vilken fot jag ska stå på. Nej, jag tar inte ut det på djuren.. men vilka får det istället.. jo sambon.. alla jag pratar med. Det ska inte vara så! Jag tänker inte leva mitt liv trött och grinig. Men jag vet i helvete vad jag ska göra åt saken. Faan va sur jag är.. varför kan inte hunden bara fatta att på natten sover man! Och katten också för den delen.. vi tänker inte gå upp mitt i natten för att fylla på en matskål som inte har tillräckligt mycket i sig, ge tonfisk eller bara vara matsällskap.  Men …. även om man inte gör det.. så vaknar jag!… min sömn blir förstörd.
Jag hoppas ingen på praktiken märker hur jävla glad jag är idag!…
”!%¤(/?=)%¤/&”#%””!%”¤&#¤#¤%”!!!!

3 tankar om “Men för i ”¤=”%/)”)=%?!”%?!!!!

  1. Ja, vi har visserligen inte någon hund med vi har två morgonpigga katter.
    Vi har haft samma ”roliga” tidiga morgnar som du men så gjorde vi så här:
    Oavsett om katterna jamade eller klev om kring på oss så ”sov vi räv”.
    Till slut tröttnade båda två och gick ut i köket och åt gårdagens torrkost.
    Numera får de sin goda mjuka mat först när vi har masat oss ur sängen 😀
    Det funkar faktiskt, efter två veckors lidande 😦

    • Nu när jag har lite mer tid och mindre tider att passa kanske jag kan kosta på mig att sova räv jag med! har annars blivit så irriterad för att jag MÅSTE få min sömn. Men nu ska både katt o hund minsann få vänta. Iallafall lite.. 🙂

Lämna en kommentar