Summa summarum

Kort uppdatering.

Mitt kantband har kommit. 50 meter borde räcka gott och väl. Jag kan alltså fortsätta sy min fina underkjol.

Jag har påbörjat en av överkjolarna. I ett blålila tyg. den syr jag för hand. Har egentligen inte riktigt tid att sitta framför symaskinen i veckorna så då kan man sy en söm här och där när man bara sitter ner.

diablo 3 är fruktat bra. jag skulle gärna spela det från Act 1 till slutet i ett svep. Men så generös är inte Fader Tid. Jag får spela till helgerna. Spelade igårkväll med sambon… kanske inte var en bra ide. Idag är jag helt hjärndöd och det känns som att jag har ett grustag i ögonen. Jag känner mig lite stressad, men det beror inte på Diablo.

stressen kommer ifrån det faktum att jag ska vara klar med skoluppgifterna till den 8/6. Det är snart. Och dessa uppgifter är omfattande. Jag ska försöka lägga spelet åt sidan på kvällarna och fokusera på skolan tills uppgifterna är lösta. Så får det bli.

Trädgården börjar så smått arta sig. Alla häckplantor utom kanske en eller två har blivit utplanterade. Nu ska vi bara gräva bort de resterande och anlägga någon form av rabatt. Åter drabbas vi då av problemet att inte ha en bil. Fem 40liters jordsäcker är tungt att frakta hem utan bil. Får fortsätta klura på den.

I övrigt väntar man otåligt på dagen då pengar trillar in på kontot så man kan köpa lite mat igen. Dvs storhandla. Och naturligtvis väntar man på dagen då skatteåterbäringen kommer. Då ska jag köpa en säng. frågan är sedan hur den ska fraktas hem. haha!.. nåja. vi får se.

Lämna en kommentar