Arkiv | 8 april, 2013

Morgonkvisten mån 8 april

Denna helg fanns det grandiosa planer för. Fredagen slutade jag tidigt och jag hann med saker i solen. Shiva och jag gick till hundgården. Det var fullt ös medvetslös där och det tror jag Shiva gillade.
Sedan rensade jag plattorna på lilla uteplatsen på framsidan. Detta med både katt och hund som sällskap.
Jag fortsatte med att plantera om mina tomater och broccoli i andra kärl. Jag gav sedan upp på salladen som inte dykt upp och sådde om andra saker i lådan.
Det blev morot, sockerärtor och sallad från det nyinköpta paketet.
Jag såg imorse att något hade grott i lådan men jag hade inte tid att kolla mer än så. Snabbt går det. Hoppas bara våren kommer snart. .mer än detta kalla härke till väder.

Resten av helgen blev dock oproduktiv. Jag drabbades av någon slags apati och fick inget gjort. Skulle pluggat och även om jag skrev några rader blev det inte mycket mer än så. Skulle städat men golven är fortfarande grusiga och dammiga. Vika tvätt blev inte heller av. Ställde in tvättiden också.
Men… Vad gjorde jag då? Inte mycket. Velade mest. Såg lite på teve. Var ute med hunden.  jag fixade till trådarna på det band jag ska väva. Jag hade trätt korten fel och fick naturligtvis inte det mönster jag borde. När jag sedan skulle väva blev det fel. För jag gjorde rätt de första tre varven men sedan glömde jag åt vilket håll jag skulle vrida. Bah. Jag gav upp det också.

Och nu är det plötsligt måndag.
Ny arbetsgivare men samma arbetsplats. Mer lön men samma uppgifter.
Samma väder….
Jag hoppas jag kan hitta min mojo nånstans bara. Kanske glömde den på jobbet i fredags…
Nåja.. Nu kör vi!