Semestern

Jag har alltså haft semester. Enligt min almanacka. Jag kommer återvända till jobbet tröttare än när jag gick därifrån i torsdags innan midsommar.

Midsommar spenderades med att göra ingenting. Jag åt frukost i solen varje morgon. Jag tog det lugnt och gjorde så lite som möjligt på så lång tid som möjligt. Det var väldigt varmt och hunden var inte alls på topp på dagarna.
Älsklingen jobbade midsommarn så det blev lugnt och ingen speciell mat. Vi grillade dock någon kväll efter midsommar. Var ju tvugna att inviga den nya grillen. Köttbit, majskolvar och ananasringar grillades. Blev fruktat gott.

Onsdagen tog jag det lugnt men på kvällen hämtade jag upp min syster på bussterminalen. Det var härligt att ses efter så lång tid och det var roligt att få visa Linköping lite och hur vi bor. Sen blev ju hunden helt förskräckt när det kom en ny människa som dessutom luktade katter, får och höns! Men sedan var det kärlek som vanligt.

Torsdagen, den härliga torsdagen. Bråvalla hägrade. Trots att jag inte alls är förtjust i folksamlingar. Trots att det var strejk i Norrköping. Jag och min syster tog oss dit utan större skavanker. Upptäckte att jag missat att packa en eller annan viktig detalj, men det löste sig till slut ändå. Det regnade men vi gick in och gömde oss i Norrköpingstältet en stund. Sen när vi gick ut igen hade det lättat. Vi lyssnade på mycket musik från olika håll och kanter. Vi såg Airbourne, Ghost och In Flames. Våran höjdpunkt var ju dock Rammstein. Lite synd att min älskling inte var med, men det blev som det blev. Jag hade sagt att jag inte skulle stå längst fram men… hamnade där ändå. Det gjorde inget. 😛
Jag gillade givetvis deras uppträdande men tycker att deras Globen show förra året var mycket bättre. Fast det var ju på en helt egen scen, inte en generell festivalscen.

Hemåt gick också relativt smärtfritt. Det blev en taxi på slutklämmen dock då bussarna i Linköping hade slutat gå sedan länge.

Fredagen spenderades i trötthet. Jag gav min syster skjuts till bussen och slappade sedan. Somnade en stund och glömde aktivera det larm jag förberedde…. Så jag sov lite längre än tänkt. Hämtade älsklingen som fått punktering på cykeln på något konstigt sätt. Den var hel på vägen dit, men när han skulle hem var det punka.. hmmmmm.
Bilen krånglade.. Batteriet var dött. hmm.. Efter hjälp med att få igång bilen så åkte vi hem. Vi skulle iväg på bio sedan på kvällen.
Såg Man of Steel. För att vara så förbannat efterlängtad så var den rent utsagt kass. Jag blev inte imponerad och var besviken när jag gick därifrån. Och 3D var det också men det kändes totalt värdelöst. Så.. den får ett lågt betyg av mig. Det som var bra var inblicken i Kryptonsk kultur och historia, samt Russel Crowe och Kevin Costners insatser som pappor.

Lördagen: För att rasta bilen lite ville vi åka iväg nånstans. SÅ vi plockade in hunden i bagaget och åkte till Stjärnorp. Vi lät hunden nosa loss i bäckravinen och hon hade det nog fantastiskt roligt. Det var väldigt fint men där stigen rasat på ett ställe gav vi upp. Det var lite för brant för att ta sig förbi i bara gympadojjor. Men Shiva verkade inte ledsen för det. hon travade glatt tillbaka. Vi strosade lite till och även om vi kanske var där endast en halvtimma så kändes det bra.
Sedan åkte vi tillbaka mot Linköping och direkt till hundgården. Det var en höjdare!. Så mulnade det på ordentligt. Vi åkte hem och då öppnade sig skyarna. Sedan var det omväxlande åskregn hela dagen.
Vi åt sill och potäter till lunch. Sedan stekte vi kycklingen vi skulle grillat och åt blomkål/morotsmos och rödlök/tomatsallad till middag.

Jag hade tänkt att hinna mer.. precis som vanligt.. men idag är det söndag och imorgon ska jag tillbaka till jobbet. Tillbaka och försöka minnas vad det var jag höll på med.
Jag försökte släktforska lite men fastnade på att jag inte kunde läsa ett ortsnamn.. det störde mig något ofantligt.
Vi har varit iväg och badat lite. Hunden simmar som bara den. Roligt att se 🙂
Börjat väva på det sista och längsta bandet till Olle. Ska bara ha ro att sätta sig ner med det.
När det är klart ska jag ge mig i kasst med tältet jag så fint börjat på men en slutfört än.
Garaget är tomt… vi ska fixa en arbetsskiva där inne. Vi har skaffat benbockar och har en skiva i förrådet som ska grävas fram.  Allt sådant är ju lätt att ställa åt sidan om/när bilen köps.

Jag har sovit gott inatt.. men det blev lite sent igår på grund av tvätten.  Måste till affären men har inte alls någon lust. Vi ska också laga däcket på älsklingens cykel..

ska bli skönt med rutiner igen.. men.. samtidigt är det så trevligt att vara ledig.