Inte lätt att vara en rottbox

Ibland önskar jag att jag kunde hoppa av… stänga ner… pausa…

Jag behöver ladda om.. ladda upp. Saker händer omkring mig och det enda jag kan påverka är hur jag reagerar på dem. Inget annat… Det är påfrestande i längden.

Shiva har varit inne en sväng hos veterinären och tagit bort två klokapslar. Veterinären sade att resten av klorna var fina och att hon inte har sjukdomen SLO. Det känns logiskt med tanke på att hon i övrigt har starka fina klor.
Bara en jävla massa oflyt.
Imorgon blir det dags för en sväng till. Upptäckte vid daglig tasskötsel att en framklo vid en bortopererad klo hade skruffs vid ‘nagelbandet’. Skruffset kom dock inte från den bortopererade grannen utan från den egna klon och dolde en bit blottad pulpa. Grejt… not so much. Naturligtvis var hon öm! Men hon kom ju inte åt att slicka och den skyddas ju från smuts eftersom hon ändå har tossa på den tassen.

Den andra upptäckten gjordes vid samma tillfälle. Eftersom jag hittat skruffs vid en klos ‘nagelband’ kollade jag alla. Och fann denna bakklo trasig vid basen. Igår fläkte den upp sig en bit och en del lossnade. Inget är blottat men det har varit lite infekterat. Ser bättre ut sedan rengöring med alsolsprit gjorts i en vecka och tossa även burits på denna tass.

Vi får se vad veterinären säger imorgon. Jag hoppas vi kan avstå operation och avvakta.. kanske i nödfall med antibiotika och smärtstillande ifall att.

 

Men ja.. ibland önskar jag bara att jag kunde vara fem år.. leka utan att känna någon stress. Inget konsekvenstänk, världen är oskyldig och rolig. Tycker det här att vara vuxen är rätt tråkigt…jobbigt.. mer skyldigheter än nått annat. Och så händer det tråkiga saker som gör att man måste ta beslut.. välja mellan pest eller kolera..

 

ja.. näe.. middag kanske..

Kommentera

